Uncategorized

Sommerferie inspiration – Part 1

KRETA

Kreta er langt fra en turistfælde som den ellers ofte bliver (fejl)betegnet som. Jeg havde fornøjelsen af øen i sommer, og valgte at rejse på en lidt anderledes (og minre turistet) måde. Når det er sagt synes jeg ikke nødvendigvis turisme er et bandeord, men jeg ved med mig selv at jeg kun kan svælge i oppustelige badedyr og fede englændere så lang tid af gangen. (Længe leve fordommene!:))
Vi valgte at booke et hus ca. 20 min inde i landet (tætteste by var Rethymnon), som lå i en meget lille landsby uden navn. Huset kostede ca. 5000kr for en uge, men havde egen pool, soveplads til 8 og var simpelthen en lille oase. Vi lejede en bil, hvilket er billigt på Kreta, og kørte ture stort set hver dag. Nu kan man finde billetter for lige under 1000dkk og man kan generelt gøre det ret billigt – især lidt inde på øen kan man handle lækre råvarer til billige priser. Gedeost, oliven, agurker og auberginemos. Mummelum!

Standard

Leave a Reply

