Uncategorized

To be or not to be

Det er nok meget sigende, at starte en artikel om præstationsangst, med at citere alle tiders største lyriker.
Vi har knoklet på skolen i, ikke mere end, halvanden uge, men allerede spreder der sig en angst i min krop. Jeg kan ikke skrive. Jeg kan se mine redskaber der ligger foran mig, men jeg har aldrig holdt en hammer eller en spartel i min hånd, så hvordan skal jeg nogensinde kunne bygge det slot, som alle de andre allerede er i gang med at indrette?
Præstationsangsten går længere end at være bange for, at sproget ikke flyder fra mine fingre når de rammer tastaturet. Præstationsangsten starter i mit hjerne; jeg har ikke voldsomme, vidtrækkende holdninger til alt i livet. Jeg har ingen yndlingsforfatter, jeg har ikke overvejet, hvorfor min ikke eksisterende yndlingsforfatter er min yndlingsforfatter, og jeg kan ikke komme med eksempler på, hvorfor han er det.
Bliver jeg nogensinde en rigtig journalist?

Standard

5 thoughts on “To be or not to be

  1. Kristian says:

    To ting:

    En ufattelig dygtig forfatter, der ikke er min yndlingsforfatter, fordi jeg heller ingen yndling har, sagde følgende: “When I face the desolate impossibility of writing 500 pages, a sick sense of failure falls on me, and I know I can never do it. Then gradually, I write one page and then another. One day’s work is all that I can permit myself to contemplate”.

    Den anden ting er en video: http://vimeo.com/42372767
    Se den, trust me.

    Held og lykke med at blive en “rigtig journalist” – jeg tror på dig!

Leave a Reply

